Co to takiego dmuchawa śrubowa?
Dmuchawy śrubowe
Dmuchawy śrubowe to nowa generacja dmuchaw. Wykorzystują one konwencjonalną metodę sprężania wewnętrznego za pomocą tłoków śrubowych (powszechnie używaną w sprężarkach wyporowych), lecz w mniejszej skali. Ponieważ cały proces sprężania zachodzi wewnątrz, wymagana jest mniejsza ilość energii potrzebnej do przemieszczenia sprężonego powietrza do urządzenia odbiorczego w porównaniu do dmuchaw Rootsa. Inną korzyścią, wynikającą z zastosowania dmuchawy śrubowej, jest znaczne obniżenie poziomu hałasu. Urządzenie generuje dźwięki o natężeniu 75 dBa, podczas kiedy konwencjonalne dmuchawy rotacyjne wytwarzają od 85 dBa do 90 dBa.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa
Jak radzić sobie z awariami samochodów?
Awarie samochodów zdarzają się każdemu z nas, jednak nie jest to oczywiście powód do paniki. Jeśli przydarzy nam się taka sytuacja, wystarczy jedynie odpowiednio zareagować i zapewnić naszemu autu skuteczną pomoc. W zależności od sytuacji, konieczne może być zamówienie pomocy drogowej i odholowanie auta lub też po prostu udanie się z nim do odpowiedniego warsztatu. W każdym przypadku należy oczywiście dostosować konkretne czynności do danej sytuacji, a dzięki temu bardzo szybko i bezproblemowo poradzimy sobie z awarią naszego samochodu. Jeśli nie wiemy co zrobić, gdy samochód się popsuł i potrzebujemy porady, warto w tym celu poszukać informacji w Internecie. Znajdziemy tam wiele przydatnych porad.
Silnik i jego tłoki
Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.
Tłok spełnia wiele zadań:
uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.
W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)