Usługi dla biznesu. Krótko o badaniach tajny klient i nie tylko

Dodane: 09-04-2016 05:08
Usługi dla biznesu. Krótko o badaniach tajny klient i nie tylko Informacje na temat działania naszej firmy można zdobyć na różne sposoby, jednym z nich są mystery shopping badania. To ciekawy pomysł, w szczególności dla dużych sieci handlowych lub innych firm z wydziałami w innych miastach.

Istota PR'u

Dbanie o dobre opinie klientów, zwłaszcza w czasach stałego dostępu do mediów społecznościowych. Czasami jedna zła opinia może pociągnąć za sobą szereg kolejnych, które mogą być jedynie działaniem konkurencji,a by zbudować negatywny PR. Co prawda takie działania na rzecz konkurencji mogą podlegać karze, jednak zwyczaj nikogo nie udaje się złapać.

Budowanie dobrych opinii może odbywać się w sposób naturalny i wtedy też te opinie maja najlepszy wpływ wizerunek danej firmy, czy tez produktu. Jednak wiele firm oferuje tzw. marketing szeptany, który polega na zakładaniu olbrzymiej ilości kont na serwisach i portalach tematycznych i dosłowne zarzucanie całej sieci wymyślonymi opiniami rzekomych klientów. Niestety część takich działań i tak przyniesie odwrotny efekt, ponieważ ludzie już nauczyli się rozpoznawać tego typu rzeczy.


Badania dla właścicieli firm

Każdy właściciel firmy chce wiedzieć jak działają jego pracownicy, gdy nie ma go w pobliżu. Okazuje się, że ta chęć zrodziła usługę badania jakości obsługi klienta, oczywiście wszystko pod przykrywką zwykłego klienta. Takie badanie odbywa się na nieświadomych niczego pracownikach danej firmy, której szefostwo zdecydowało się takie badanie przeprowadzić. Jest to o tyle dobry sposób, że daje jasne pojęcie o tym co w firmie funkcjonuje poprawnie, a które etapy obsługi należy poprawić.

Ceny takich usług są dość umiarkowane, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich przydatność i możliwości poprawy jakości usług. Jest wiele firm, które oferują te usługi, ale każda zawiera w nich coś innego. Warto wiec przejrzeć ofertę kilku firm i zdecydować która z nich najbardziej nam odpowiada.


Problematyczne sytuacje z klientami

Nikt nie lubi być źle obsłużonym jako klient danej firmy. Nie ważne czy jest to sklep spożywczy, budowlany, czy też firma usługowa. Zła obsługa klienta może pozostawić bardzo trudne do zamazania złe wrażenie i zdanie klienta o firmie. Wystarczy jednak kilka prostych sposobów, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, a przynajmniej znacząco je ograniczyć.

Po pierwsze szkolenie pracowników, sprzedawców i każdego kto będzie miał kontakt z potencjalnie problematycznym klientem. Takie szkolenia odbywane regularnie na pewno uczulą pracowników na pewne zachowania, oraz przygotują ich na starcie z kłopotliwymi sytuacjami z klientem. Można jeszcze skorzystać z usługi 'tajemniczy klient' , która to polega na wykonaniu zamówienie, czy zrobienie zakupów przez kogoś z firmy oferującej takie usługi. Tajemniczy klienta sporządza później szczegółowy raport i przekazuje go do szefostwa firmy.