Dla przedsiębiorców- marketing

Dodane: 08-10-2015 10:28
Dla przedsiębiorców- marketing Statystyka dla rozmaitych firm to podstawa. Dlatego dobrze jest poszukać jak najlepszego dostawcy statystyk takich jak biostat.

Badania marketingowe

Jak ważne są badania marketingowe? Bez nich nie mielibyśmy wielkich kampanii, billboardów, a co...za tym idzie rozwój rynku by zwolnił. Dzisiaj ciężko sobie wyobrazić działanie marketingu bez gromadzenia tych danych.

Firmy zajmujące się jakąkolwiek statystyką gromadzą ogromne ilości danych i poddają je analizie. Grupa ekspertów poddaje te dane bardzo wnikliwej analizie czego efektem jest określanie grupy konsumenckiej (targetu). To tylko jeden z wielu celów prowadzenia badań marketingowych.

Istnieją również inne rodzaje badań statystycznych- np. opinii społecznej.


O początkach statystyki

Już pierwszy rzut oka na wielkości badane statystycznie pozwala nam zorientować się, że nieodłącznym ich atrybutem jest losowość. Przede wszystkim wynika to z losowej natury badanych wielkości. Na przykład wzrost człowieka jest uwarunkowany ogromną ilością czynników, takich jak genetyka, dieta, środowisko, przy czym niektóre z nich również mają losową naturę. Zgodnie z zasadami mechaniki kwantowej na pewnym poziomie obserwacji wszystkie zjawiska mają charakter losowy.

...
Jak widać, losowość zjawisk jest niejako wpisana w definicję metod statystycznych. Dlatego właśnie statystykę łączy bardzo ścisły związek z teorią prawdopodobieństwa, działem matematyki dzięki któremu jesteśmy w stanie poradzić sobie z niepewnością.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka#Pocz.C4.85tki_statystyki


Marketing definicja

Marketing ? proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość Kotler, Keller, 2011. Najkrótsza definicja marketingu brzmi ?zaspokajać potrzeby, osiągając zysk?.

Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing