Części zamienne a zaufany mechanik

ztab ludzi pracuje nad tym, aby nasz samochód został kompleksowo zbadany pod każdym względem. Nawet najdrobniejsza usterka może bowiem powodować spore zagrożenie na drodze. Do najczęstszych usług, jakie wykonują serwisanci pracują

Części zamienne a zaufany mechanik

Standardowe usługi serwisowe

Wraz ze wzrastającą liczbą aut coraz większe jest również zapotrzebowanie na takie usługi, jak serwisowanie samochodów. Podczas przeglądów sztab ludzi pracuje nad tym, aby nasz samochód został kompleksowo zbadany pod każdym względem. Nawet najdrobniejsza usterka może bowiem powodować spore zagrożenie na drodze. Do najczęstszych usług, jakie wykonują serwisanci pracujący w warsztatach samochodowych należą przede wszystkim wymiana części samochodowych czy bieżące naprawy. Nieraz istnieje potrzeba pozostawienia auta na kilka dni w warsztacie po to, aby dokładnie i precyzyjnie zamontować dane elementy lub usunąć usterkę. W takich przypadkach często możemy spodziewać się zapewnienia nam transportu ze strony serwisu samochodowego.


Czym jest akumulator?

Akumulator elektryczny (ogniwo wtórne) ? rodzaj ogniwa galwanicznego, które może być wielokrotnie użytkowane i ładowane prądem elektrycznym (w przeciwieństwie do ogniw pierwotnych, których nie można ładować). Wszystkie rodzaje akumulatorów elektrycznych gromadzą i później uwalniają energię elektryczną dzięki odwracalnym reakcjom chemicznym zachodzącym w elektrolicie oraz na styku elektrolitu i elektrod.

W akumulatorach występują dwa cykle pracy

ładowanie, w czasie którego akumulator jest odbiornikiem energii elektrycznej, wewnątrz akumulatora energia elektryczna jest przetwarzana na energię chemiczną
pobór energii z akumulatora (praca) ? urządzenie staje się źródłem prądu elektrycznego na skutek przemiany energii chemicznej na energię elektryczną; rezultatem poboru energii jest stopniowe rozładowywanie akumulatora

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny


Jak działa alternator?

Dla zapewnienia współpracy z akumulatorem, który do ładowania wymaga prądu stałego, alternator posiada wbudowany prostownik na diodach krzemowych. Często zawiera też wbudowany regulator napięcia.

Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego do wzbudzania alternatora (alternator 9-diodowy). Układ taki zapewnia, że podczas małych obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej przy wyłączonym silniku wirnik alternatora nie jest magnesowany i nie pobiera prądu z akumulatora, jak to się dzieje w prądnicach i alternatorach 6-diodowych. W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze.

Obecnie alternatorów używa się znacznie częściej niż prądnic, ponieważ są od nich znacznie lżejsze i zdolne do wytwarzania prądu już przy niewielkiej prędkości obrotowej wirnika.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator